Sukan

Alhamdulillah, aku usai bermain ping-pong dengan Ustaz Faisal bin Mahdi, salah seorang ustaz di tempat aku bekerja merangkap housemate aku sejak awal tahun..RIADAH..dapat keluarkan peluh, mampu menjana darah untuk bergerak dengan lebih lancar, insyAllah..sukan dapat menjaga kesihatan. Dengan bersukan kita akan bergerak, sebagai contoh dalam permainan badminton, kita kena berlari didalam gelanggang untuk memukul bulu tangkis ke pihak lawan, oleh itu kita perlu sentiasa bergerak..impak dari pergerakan itu mampu menjana darah dengan lebih cepat lalu membentuk manik-manik halus yang dipanggil peluh..bila berpeluh, kita sebenarnya telah membakar lemak dan kalori dalam badan..yeke??agaknya lah..

ni aku tengan berehat jap, aku amik kesempatan ni menulis pasal sukan..okeh, Ustaz Faisal dah panggil sambung perlawanan ping-pong..Chow...Salam sejahtera..Bersukanlah untuk sihatkan badan..

No comments:

Post a Comment