induksi bil 38 2009

Alhamdulillah, kursus induksi telah pun melabuhkan tirainya yang terakhir..
kenangan sepanjang kursus pasti menjadi memori kenangan indah yang sukar untuk dilupakan..bermula dari hari pertama hinggalah 27hb ogos, pelbagai peristiwa menarik yang berlaku yang xmungkin bisa aku huraikan dengan kata-kata..
paling indah adalah UKHWAH yang terjalin bersama-sama peserta lain, lebih-lebih lagi roomate aku, saudara Lutfi yang mengajardi KK Kuala terengganu, kami kamcing bermula dari hari pertama hinggalah hari terakhir sampai ada yang cakap kami cam adik beradik,hu3..
hari pertama kami buatLDK, cam2 peritiwa menarik antaranya kena cipta lagu yang ntah pa pe ntah, tapi bile nyanyi cam bes la pulak..then aku berkesempatan mengumpul ahli kumpulan aku, Shitsuke untuk makan tengahari sama2 sekaligus menyambut hari kelahiran salah seorang dari ahli kumpulan kami, saudara Joshua...dia ni kawan aku yang sama2 mengajar di Kuching dan menjadi ahli kumpulan aku ketika induksi kali ini..
1 ramadhan, disambut meriah dengan meminta pihak hotel menyediakan dewan tuk kami buat solat terawih ramai2, petang tu, Al-Fadhil Us Khairil (poli mukah) dah buat pengumuman suruh aku jadi imam, maka malm tu, aku jadilah imam terawih seperti yang di war2kan sebelum ini..
aku ngan lutfi akan bangun sekitar jam 5 pagi untuk sahur, sahur kat hotel ni simple sgt2, pe pun syukur dapat gak sahur..beiulah rutin tiap2 pagi..
aktiviti sampingan, membunyikan loceng pintu bilik kengkawan especially bilik seblah kiri dan kanan, pastu buat kol kenakan member, paling lucu bile dengar cite penghulu kami turun terkena panggilan hangit yang dibuat oleh member aku..pe pun, enjoy n ceria selalu...
kursus induksi xramai sgt ustaz, 3 org je, aku, Us Khairil dan Us Thohir..kami bertiga agak rapat bila membincangkan sesuatu isu dan bertukar pendapat selain menjalankan tugas2 keagamaan..baik Us dua orang ni, single lagi lak tu..hu3..
sedikit mendukacitakan pada ari kedua, dimana 2 laptop kepunyaan haris dan fazli(bentong) telah dicuri, dan pihak hotel seolah2 buat xtahu dengan kes ni, hu3..sabar ye korang berdua, pasti da hikmah tersembunyi tu..
ek cukup setakat ni dulu kot, da masa aku sambung lagi..
salam ramadhan kareem..

No comments:

Post a Comment