anak burung itu pulang ke sarangnya

14/8/2009, aku menaiki 'belon' yang namanya MAS menuju ke kuala lumpur, ibarat anak burung yang telah terbang jauh, namun ia tetap gembira pulang ke sarangnya kembali. begitulah aku. gembira dapat pulang ke rumah setelah hampir 3 bulan tidak pulang. gmbira dapa tatap wajah abah dan emak. gembira dapat makan masakan emak pada pagi sabtu...

sabtu tengahari aku bertambah gembira kerana dapat jumpa kawan IRK, saudara Hafiz yang berasal dari Terengganu, dia mengkhabarkan berita gembira iaitu isterinya tengah pregnant skrg, selepas itu aku berjumpa akhi shahrul dan nasir comrade, sebelah petangny aku dijemput oleh akhi shukri(ayob) tuk ziarah ke rumah pak abu, sebelum itu kami pergi uia mengambil sedari sariyah(ayobah), yusra(edu) dan farha(baru kenal)..Alhamdulillah dapat jumpa pak abu kat hospital orang asli, malamnya aku berkesempatan menghulurkan sedikit bantuan kewangan dengan membelnja mereka makan malam..

ahad pagi aku g gunting rambut pas g pasar..then kemas baju..then abang aku amik n kami g kenduri kawin jiran kat dewan(mane tah, x hingat aku)..pastu barula abg aku hantar aku g hotel grand pacific tuk kursus induksi..

(sebenarnya banyak lagi nak cite tapi masa cam xcukup je sb banyak lagi nak kena buat, pe pun aku gembira dapat tambah kenalan di kursus induksi ni)

penghulu(azman) memang sporting, rumat(lutfi) memang ngam ngan aku..nampak cam kami sekepala, hu3.. bezanya dia dah kawin n aku masih bujang trang tang tang..grup aku(kump 2) memang best..love u all(means ukhwah fillah)

No comments:

Post a Comment