Ukhwah

Firman Allah SWT yang bermaksud :

"Sesungguhnya orang mukmin itu bersaudara, maka damaikanlah antara keduanya"

Alhmdulillah, syukur yang tidak terhingga aku panjatkan ke hadrat Ilahi kerana akhirnya doa kau diperkenankan, telah lama aku nantikan agar mereka berdua kembali berdamai sepertimana mereka mula2 kenal dulu, pada mulanya,mereka rapat(aku tumpang bahagia bila melihat kawan2 bahagia) dan selepas beberapa ketika, persahabatan mereka sedikit goyah, masa ini aku sedikit gelisah kerana tidak sanggup melihat kawan sendiri sedikit renggang. maka saban hari aku berdoa pada Allah SWT agar ukhwah mereka kembali bertaut, dan Alhamdulillah..peristiwa semalam dan dua hari lepas menunjukkan reaksi yang positif..

UKHWAH mereka kembali terjalin dan aku doakan moga ukhwah seperti ini akal kekal selamanya..sebagai seorang muslim, menjadi kewajipan untuk mendamaikan saudara2 kita..sepertimana yang telah diperintahkan-Nya..

UKHWAH FILLAH LESTARI SELAMANYA

No comments:

Post a Comment