Rindu

Salam..

em..rindunya aku ingin berjumpa dengan dia, dah lama sangat rasanya tak jumpa dia, kerinduan dalam hati ini semakin menebal rasanya..

rindunya aku untuk peluk dia
rindunya aku untuk cium pipinya yang gebu itu
rindunya aku untuk bermain dengannya
rindunya aku untuk mendukungnya dan berjalan-jalan dengannya
rindunya aku untuk bercakap dengannya

semalam aku berkesempatan menjawab panggilan 3g darinya, terubat sedikit rasa rindu dihati ini, tapi rindu lagi untuk aku menatap wajahnya secara realiti..



Hijjaz - Rindu

Rindu itu adalah
Anugerah dari Allah
Insan yang berhati nurani
Punyai rasa rindu

Rindu pada kedamaian
Rindu pada ketenangan
Rindukan kesejahteraan
Dan juga kebahgiaan

Orang-orang bertaqwa
Rindu akan kebenaran
Kejujuran dan keikhlasan
Keredhaan Tuhannya

Orang mukmin merindukan
Anak-anak yang soleh
Isteri-isteri yang solehah
Keluarga bahagia

Para pencinta kebenaran
Rindukan suasana
Masyarakat yang terjalin
Aman dan sejahtera

Merindukan tertegaknya
Kalimah Allah di muka bumi
Dan dalam merindukan
Keampunan Tuhannya

Dan seluruh umat itu
Merindukan cahaya
Yang menyinari kehidupan
Rindu kepada Tuhan

No comments:

Post a Comment