mesej dari hp

"Assalamualaikum ustaz, sy nak minta nasihat dr ustz..sy nak berubah ustaz..Ustaz sy nak minta bgaimana utk solt taubt"

mesej yang aku terima pg tadi usai solat subuh, dihantar oleh salah seorang anak didikku..selepas baca msej ni, hati aku menangis kegembiraan...hanya Tuhan yang tahu perasaan aku ketika ini..

Berjumpa dengan anak didik seminggu sekali, membuatkanku merasakan masa tidak mencukupi untuk ku kongsi segala ilmu..namun itu bukan halangan..dakwah itu berbagai cara..tapi setiap kali masa kelas nak habis..aku tidak lupa memberi sepatah dua nasihat buat mereka semua..dan doaku setiap hari moga Allah meredhai anak didikku...

berjumpa dengan anak didik selama 4 bulan bukanlah satu jangka yang lama..masa begitu cepat berlalu namun kuusahakan untuk memberi yang terbaik buat mereka..

Hidayah itu dari Allah, Tuhan sekalian alam..namun kita sebagai umat Islam mestilah sering memperingati antara satu sama lain..mesej yang aku terima pagi tadi memang menggembirakan diriku...Aku dapat menjalankan dakwah secara fardiah dan natijahnya dapat dilihat sedikit demi sedikit...

sebenarnya banayak lagi yang aku nak luahkan tapi sorang nak didikku dah tunggu untuk buat amali hafazan...

teruskan perjuangan...

No comments:

Post a Comment