Salam... moga semuanya berada dalam keadaan sihat sejahtera dan ceria2 selalu..
Hidup ibarat roda..kadang2 kita berada diatas dan kadang2kita berada dibawah...

aku baru je jaga abis exam..student dari JKM..teringat dulu2 masa aku amik final exam kat UIAM, masa memang kadang2 xcukup, so bile pengawas kata"Anda boleh mula jawab sekarang" aku terus capai pen nak jawab walaupun soalan belum baca, huhuhu..risau takut tak sempat jawab..tapi step 1 aku buat, aku highlight dulu kehendak soalan dan tulis poin2 jawapn kat kertas soalan(sebelum tu baca dlu suma soalan n pilih mane yg rasa leh jawb)..then bile dah siap tulis suma point, baru la stat mengarang..segala idea2 bernas mahupun xbernas digarap sebaik mungkin bagi menghasilkan satu jawapan yang ringkas, padt, unik dan sensasi lagi gemilang..hasilnya..lulus Alhamdulillah..

bile abis je exam, g makan ramai2ngan member, main badminton ptg2 hilangkan tension..buat persiapan untuk program masa cuti(aku cuti mmg jarang ada kat umah sampai mak aku pun bising)..

tau2 skrg aku dah menjadi pendidik, mengajar dan masih belajar..menjaga student exam..


dalam kehidupan, kita kena sentiasa berfikir..fikir akan Kebesaran Ilahi akan menjadikan kita rendah hati..tunduk pada ke-Esaan-Nya..jadi sentiasalah berfikir dalam kehidupan..lihatlah alam yang terbentang luas dan fikirkanlah kebesaran-Nya, terasa kerdilnya diri..

No comments:

Post a Comment