No Entry



Hari Ahad lepas, aku berkesempatan pergi ke pasaraya The Spring yang terletak di kuching..aku menaiki kereta untuk ke sana..

al-kisah ketika sedang mencari-cari tempat untuk parking kereta, kereta agak banyak ketika itu, kereta aku bergerak perlahan-lahan mencari tempat parking..tiba-tiba masukla satu kereta bertentangan dengan kereta aku, sedangkan kereta tu sebenarnya xleh masuk ke laluan tu sebab tu laluan satu hala, terpampang signboard 'No Entry' kat atas siling tu tapi pemandu tu buat tak tau dan terus masuk..

kereta dia berhadapan dengan kereta aku, dia berhentikan kereta dan pandang semacam kat aku,sebelah dia ada awek, dia marah-marah(dalam kereta) kononnya aku menghalang laluan dia sedangkan dia yang salah laluan sebenarnya, nak tunjuk macho la sebab ada awek kat sebelah, dah tu kete dia kete impot n kete aku kete nasional..ish..ish..nasib baik aku tak sempat amik no plat kereta dia,klau sempat mesti aku dah tulis dah kat sini..

tula masalahnya..bila dah buat salah taknak mengaku salah, lalu disalahkan orang lain bagi menutup salahnya itu..lagi satu, jganla kita berlagak ngan yang kita ada sebab tu sumanya pinjaman di dunia untuk sementara waktu,tidak akan kekal..

No comments:

Post a Comment