cerita sabtu lepas

aku sampai ke umah dalam kul 5 petang, xlama kemudian tiba sebuah kete kancil, shuk n shahrul, aku ajak shahrul naik kete aku. kami (2 kete) g uia, nak amik kawan2 lain
...............
sebenarnya pada hari tu, da sorang member aku ajak g berbuka kat nilai, lepas sampai kat uia, kami decide nak g satu kete je, so barang2 dari kete kancil dipindahkan ke kete aku, bermulalah sebuah perjalanan..menuju ke nilai
............
tiba di tengah perjalanan, tiba2 member aku cakap kunci umah dia tertinggal kat dlm kete kancil, huh, jam dah hampir ngan waktu berbuka..pastu mulalah rancang nak patah balik, tapi bile fikir memang xsempat nak patah balik, member aku tu pun kol akak dia, cakap yang kiteorang nak berbuka kat umah akak dia kat putrajaya, so sampai kat putrajaya, kami lepak jap tggu shahrul(dia naik moto)
.....
azan berkumandang
nasib baik aku da bawa tamar, so kami bukala posa pada petang itu dengan mengunyah tamar sambil menunggu shahrul, bila dia sampai, ingatkan nak terus gerak, tapi sempat lagi dia bentikan enjin moto dan tapau tamar, hu3..
......
perjalanan diteruskan sampai la ke umah akak member aku tu, kami disambut dengan berjabat tangan ngan abang ngah@abg ipar dia, hari tu kami berbuka dengan lauk ikan patin(antara lauk feveret aku)...then kami sambung solat kat surau berhampiran..masa nak g surau, jali tumpang moto shahrul, usai solat, jali bgtau shahrul dah inat seseorg..adik ipar syuk(saje nak kenakan shahrul)..mcam2la kami usik dia bagi menceriakan suasana, he3...
......
sebelum pulang ke uia, kami sempat singgah di alamanda, g jalan2 n makan eskrim + roti boy...

p/s : cite pasal motor sesat cari jalan pulang aku xsempat nak taip
: pada jali,heri, nasir, herman, shukri n shahrul...thanks sb dapat iftar ngan korang,walaupun kejap tapi best...moga kita iftar sama2 lagi kelak..paliq, nape ko x join kiteorang hari tu???

No comments:

Post a Comment