Demam



Di kuching, hampir setiap hari hujan, baik dirumah mahupun dipejabat...

Semalam (10.01.11) terdapat 4 orang staf pejabat aku (termasuk aku) menngalami DEMAM..huhuhu..aku pulak, dapat 3 in 1 sekaligus(demam+selsema+batuk)..malam semalam berkesempatan g klinik 1 Malaysia, doktor tu pesan sekarang musim demam a.k.a musim hujan, jadi jagala kesihatan baik-baik, banyakkan minum air limau nipis suam( bagus bagi yang demam selsema)

Aku teringat ustaz aku dulu pernah bagitau bahawa setiap penyakit yang ditimpa keatas orang muslim itu adalah sebagai kaffarah dosa..jadi bersyukurlah dengan keadaan diri ini..selain itu, sakit juga dapat menjadikan diri kita semakin ingat kepada Yang Maha Esa..

p/s: dah lama DIA bagi kita sihat, sesekali diberinya kita sakit...terasa nikmatnya sihat...

No comments:

Post a Comment