KEHIDUPAN

Kehidupanku..
Kau adalah rahmat dari Tuhanku
Mengisi hari-hari yang penuh pancaroba
Penuh liku hingga terkadang aku
alpa menyusurimu..

Masa berlalu begitu pantas
Meninggalkan aku yang masih terleka
Mungkinkah aku ini sedang dibuai mimpi indah
Menggapai fantasi dalam dunia realiti

Seketika aku mengingati kembali
Tujuan asalku diutuskan ke muka bumi
Aku adalah khalifah...
Memikul tanggungjawab memakmurkan dunia
Mengembalikan fitrah Islamiyyah

Tetapi.. mampukah aku berdiri sendirian?
Di atas dunia yang penuh dugaan
Aku adalah bonekanya..dan
Kau dunia..
Adalah pentasnya..
Lantas..ku berserah pada-Mu Tuhan
jadikanlah aku boneka yang hebat

Dapat mengawal pentas dunia
Bisa menyusuri ranjau berduri
Dan pada-Mu Tuhan aku berserah
Hanya Kau tempat aku mengakhiri noktah
Kehidupan yang penuh pancaroba ini..

-Ummu Najah- 7.38pm..

No comments:

Post a Comment