UIAM

aku stat masuk uia umur 18 thn, memang hajat n cita2 aku nak belajar di sini..2 tahun yang pertama aku belajar di matriks uia di PJ..mcam2pengalaman yang aku dapat disana, apetah lagi aku dilantik sbg headcom Seni Grafik(G'rimis), headcom PR (IRKHS) dan pengerusi Al-Falah..then mulai2masa masuk uia gombak aku nekad xnak join mane2society tapi aku xdapat lari..rupanya aku memang xleh nak duk diam,so aku pun join la COMRADE dan IRKHSS..semasa join ni pun aku dapat banyak pengalaman..suka duka ditempuh bersama..especially COMRADE..boleh dikatakan 70%kehidupan aku disana tertumpu pada COMRADE sampai ada yang panggil HUSNI COMRADE, hu3

antara yang menarik yang masih aku ingat ialah kenangn di Kg. Husin..aku tido di rumah family angkat..berlantaikan buluh beratapkan rumbia..sejuknya hanaya Allah yng tahu tp memang sejukla..maklumlah aircond kiri kanan atas bawah..tambah2lagi lokasi kg ni di atas bukit..

perjalanan ke Kg. Tiat..masa nak g kg ni aku n kwn2jalan kaki 11 jam..memang mencabar..stat jalan k9pagi and sampai k8malam..dalam perjalanan memg haus tapi lapar xrasa sgt..mgkin sb berjalan kot..dalam k6 ptg tiba2hujan,berenti kejap..bincang ngan kwn2sama ada nak teruskan atau tgu hujan berenti..hasil perbincangan, perjalanan diteruskan sb takut lagi lambat sampai..aku n shuk jadi guide jalan kat depan skali..dalm k7.20..dekat2nak senja(tapi gelap) kami diganggu satu makhluk..sisters masa tu dah stat menangis.. tapi aku dah ready siap2, klu da pe2jadi aku kena terus bertindak..perjalanan dietruskan walaupun dikacau sambil mulut tidak berhenti2 berzikir meinta perlindungan dari-Nya..Alhamdulillah k8 samapai kat kg..masa dah sampai barula tersa letih..tapi tetap gembira sb sumanya sampai ngan selamat..

rindu kat kawan2.. teman2 seperjuangan di UIAM dulu..moga ukhwah yg terbina akan terus berkekalan..seronok dgr kwan2 yg nak kahwin..aku bile lagi?hu3 moga segalanya dipermudahkan-Nya..

No comments:

Post a Comment